Methodological alternative to contribute to the communicative interaction in English on the Gastronomic Services specialty. (Original)
Keywords:
communicative interaction; professional preparation; service performance; teaching learning processAbstract
The present article is a result of the doctorate thesis of one of the authors. It is directed to find a solution to one of the problems that stand out in the teaching reality of the Gastronomic Services (GS), specialty of Technical Education (TE), perfecting thus the teaching learning process of the subject English. The article offers an alternative to contribute to the communicative interaction in the teaching learning process of the subject English on the Gastronomic Services specialty. The research that led to submit the proposal is supported by the use of the theoretical, empirical and statistical methods. The importance of it is manifested in its contribution to perfecting the teaching learning process of the subject English in the technical level, so that it enhances the communicative interaction of the graduates with the foreign client during their service performance using the English Language. Moreover, it stretches the knowledge of the English language teacher of the level in his labor towards the efficient professional preparation of the future GS technicians.
Downloads
References
Álvarez de Zayas, C. Hacia una escuela de excelencia. La Habana: Pueblo y Educación, 1999.
Bermudez R. y Rebustillo, M. (1989). Teoría y Metodología del Aprendizaje. Ciudad de la Habana, Cuba: Edición Revolucionaria.
Brown, G (1989). Teaching the Spoken Language. Edición Revolucionaria.
García, I. (2012). Sistema de ejercicios contextualizados para favorecer el desarrollo de la expresión oral en idioma inglés. Tesis en opción título académico de Máster en Ciencias de la Educación. Universidad de Ciencias Pedagógicas. Granma.
Ministerio de Educación, (2006). Instituto Pedagógico Latinoamericano y Caribeño. Mención en educación Técnica y Profesional: Maestría en Ciencias de la Educación: Módulo III: Segunda y Tercera parte. La Habana: Pueblo y Educación
Silvestre, V (2006). Didáctica del Proceso de Enseñanza Aprendizaje. ISP “Enrique José Varona”. Ciudad Habana.
Sysoyev, V. (2000) Developing English for Specific Purposes Course Using .A Learner centered Approach: A Russian Experience. The Internet TESL .Journal, Vol. VI, No. 3.
Verdecia V (2002), [et al.] Centro nacional de capacitación. Libro de Cantina. [S.A]. Dependiente Gastronómico B: Dirección de la Capacitación. — [s.l]: EMPI.
Vigotsky, L. S. Pensamiento y lenguaje. La Habana: Pueblo y Educación, 1982.
Warshawsky (1990). Spectrum. A communicative Course in English / Donald R. H. Byrd.--/s.l./: Revolucionaria. Tomo 1 y 2.