Science and technology in the field of the sustainable tourism in Cuando Cubando, Angola. (Review)
Keywords:
science; technology and tourismAbstract
This article considers that the link of Science and Technology with the studies of tourism development to contribute to the economic, political, social and cultural development of the province of Cuando Cubango, in Angola, is undeniable. The methods of science, based on its interpretation, plus the relevance of the technique and technology allow the phenomenon of tourism to be more evident as a social practice associated with laser linked to other factors. This article presents an analysis of the relevance of science and technology in the field of tourism studies and makes a reflection to how tourism after 50 years of its emergence changed after the dynamics of research and technological advances. Today it is possible to know better and scientifically the province of Cuando Cubango and endorse its endogenous tourist potentialities, making clearer the perspective and the basis for the development of tourism.
Downloads
References
Burkun, M. (2013) EE.UU y la Coyuntura geopolítica internacional. Buenos Aires: Universidad Nacional de la Matanzas.
Cejas, M. (2007). Ecoturismo: el discurso de un nuevo paradigma conservacionista. Reflexiones sobre casos en África. XVII Simposio Electrónico Internacional: Ceid.
Díaz, J. D.(2013). Ciencia, tecnología y ciudadanía: cambios fundamentales y desafíos éticos science, technology and citizenship: Main Changes end Ethical Challenges. La Habana: Universidad de la Habana.
Echeverría, J. (2015). La revolución tecnocientífica. Monterrey: Instituto de Filosofía del Consejo Superior de Investigaciones Científicas
Fabrício, A. C. B. (2015). Turismo Meio ambiente e sustentabilidade. Curitiba: interSaberes.
Jover, J. N. (2008). Estudios sociales de la ciencia y la tecnología en el ámbito del turismo. La Habana: Facultad de Filosofía e Historia de La Universidad de la Habana.
Jover, J. N. (2018). La ciencia y la tecnología como procesos sociales. Lo que la educación científica no debería olvidar. La Habana: Universidad de La Habana.
Kreimer, P. (2010). ¿Dos culturas o múltiples culturas? Ciencias duras, ciencias blandas y “science studies”. Buenos Aires: ISSN 0025-7680
Marx, C. (1946). El Capital. México: Fondo de Cultura Económica. (Obra original publicada en 1867)
Organização Mundial do Turismo (2004) Desenvolvimento sustentável do ecoturismo: Uma compilação de boas praticas. São Paulo: Editora Roca Ltda.
Organizaciones de las Naciones Unidas, ONU (2015). Informe de la Cumbre sobre el Desarrollo Sostenible. Nueva York: ONU.
Ricard, D. (1996). Princípios de Economia Política e Tributação. São Paulo: Editora Nova Cultural Ltda. (Obra original publicada en 1817)
Samuelson, P. & Northaus, W. (2000). Macroeconomía. Madrid: MCGraWHill,
Schumpeter, J.A. (1934). The theory of economic development: an inquiry into profits, capital, credit, interest and the business cycle, Harvard Economic Studies, (Vol. 46). Cambridge: Harvard College.
United Nations Educational,Scientific and Cultural Organization, Unesco. (1977). Intergovernmental Committee for the *Protection of the World Cultural and Natural Heritage. Paris: Retirado En 12 De Agosto de 2019 a partir de Https://Whc.Unesco.Org/Archive/Out/Opgu77.Htm