A set of exercises to develop motor skills in children diagnosed with moderate mental retardation.

Authors

  • Yoendris Hechavarría Derronselet

Keywords:

motor skills, moderate mental retardation, special education, motor field stimulation, diagnosis

Abstract

Human beings have achieved high levels in the services of health, in sports, in the system of social support in Cuba, as well as in the educational system, especially in Special Education, where there are unlimited development possibilities to all the people with special educational needs that can help them be prepared for a mature and independent living. The investigation that generated the present article was carried out with the objective of demonstrating the effectiveness of a set of exercises to develop the motor skills in children diagnosed with moderate mental retardation, which was achieved through applying methods of scientific research in order to help children diagnosed with this dysfunction.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Betancourt Torres, J. (1992). Selección de temas de Psicología Especial. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Bell Rodríguez, R. (1997). Educación Especial: Razones, visión actual y desafíos. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación; 1997.
Bell Rodríguez, R. y otros (2002). Convocados por la diversidad. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Castro López, I. y otros (1984). Clínica de Retraso Mental. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
Colectivo de autores. (1998). Metodología de la Enseñanza de la Educación Física. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
Colectivo de Autores (2002). Dinámica de grupo en Educación. Su facilitación. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
Colectivo de Autores (1996). Educación Especial sublime profesión de amor. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
Colectivo de Autores. (1982). Fundamentos de Defectología. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
Colectivo de Autores (2001.). Metodología de la Investigación Educacional. Primera parte. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
Colectivo de Autores (2002). Metodología de la Investigación Educacional. Segunda parte. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
Colectivo de Autores. (2000). Los ejercicios físicos con fines terapéuticos. INDER.
Colectivo de Autores. (1990). Programa de iniciación a la Lengua Española para alumnos retrasados mentales moderados con síndrome agravante grado preparatorio.

Published

2016-05-25

Issue

Section

Artículos

How to Cite

A set of exercises to develop motor skills in children diagnosed with moderate mental retardation. (2016). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 12(2), 57-63. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/1422