Criticism of the discipline program History of Cuba in pedagogical careers. Study Plan E (Original)

Authors

  • Nayade Caridad Reyes Palau Universidad de Oriente

Keywords:

program; discipline; pedagogical careers; study plan e

Abstract

The History of Cuba class is essential to promote the role of the student through reflection, persuasion, dialogue, in the apprehension of knowledge and thus reform the conviction and behavior habits that transform their behavior and contribute to training ideopolitics and values. The maximum aspiration of every educator should be to ensure that each class is a moment in which the active participation of students is promoted, which leads to reasoning, inquiry and debate, that instills values ​​that motivate the profession. That is why this article aims to criticize the program of the History of Cuba in pedagogical careers, in particular the Study Plan E.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Álvarez C.M. (1999): Didáctica. La escuela en la vida. La Habana. Cuba: Pueblo y Educación
MES. (2016). Documento base para el diseño de los planes de estudio “E”. Proyecto, enero 2016.
MES. (2016). Modelo del Profesional de la Licenciatura en Educación. Primaria. Plan “E”. Aprobado en la CNC, febrero, 2016.
MES. (2016). Plan del Proceso Docente de la Licenciatura en Educación. Primaria. Plan “E”. Proyecto de la CNC, febrero, 2016.
MES. (2016). Programas de las Disciplinas de la Licenciatura en Educación. Primaria. Plan “E”. Proyecto de la CNC, febrero, 2016.
MES. (2016). Orientaciones metodológicas y de organización de la carrera Licenciatura en Educación. Primaria. Plan “E”. Aprobado por la CNC, febrero, 2016.
MES. (2016). Cuaderno documentos y materiales para la reflexión y el debate docente (Analizados y entregados en las reuniones y talleres nacionales desarrollados durante el período 2015-2017)
Rodríguez Ben, J. A. (2017). Disciplina Historia de Cuba (Curso 2016-2017) Edición Digital. Publicación Provisional La Habana.
Rodríguez Ben, J. A. (2017). Historia y Educación (TOMO I y II). Edición Digital. Publicación Provisional La Habana.
Rodríguez Ben, J. A. (2017). Cronología crítica de la enseñanza oficial de la Historia en Cuba antes de 1959 (Versión preliminar y en construcción). Edición Digital. Publicación Provisional La Habana, 2000.
Rodríguez Ben, J. A. (2017). La historiografía escolar en el desarrollo de la enseñanza oficial de la historia de Cuba (1842-actualidad) curso y materiales docentes. Edición Digital. Publicación Provisional La Habana, 2018.

Published

2019-11-25

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Criticism of the discipline program History of Cuba in pedagogical careers. Study Plan E (Original). (2019). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 15(4), 220-232. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/1119