Website: The Apostle, an approach to his life and work (Original)

Authors

  • Susel Aguilar Montero Policlínico Docente “Francisca Rivera Arocha”
  • Yunior Pérez Ramos Universidad de Granma
  • Julia Erenia Verdecia Fonseca Policlínico Docente “Ángel Ortiz Vázquez”

Keywords:

psychological categories; cms; website; educational website; psychology

Abstract

This work responds to the demands of a thorough study of the life and work of our National Apostle, supported by the use of the Programs of the Revolution and the transformations that take place in the country with the aim of optimizing the teaching process learning highlighting the role of our heroes and martyrs for the formation of values in all generations of Cubans and especially in the younger generations. The objective pursued is the development of a Website on specific details of the life and work of José Martí, the footprint left by it in the municipality of Manzanillo and especially its connection with psychology and some of its categories, thus contributing to the dissemination of some little-known references in these areas. The fundamental contribution is of a practical nature and constitutes the Web Site to raise knowledge in relation to the personality of José Martí and contribute to a greater affective approach of his legacy.

References

1. Corral, R. R. (2006). Historia de la Psicología. Apuntes para el estudio. Editorial Ciencias Médicas. Ciudad de la Habana. Cuba.
2. Chistian, H. F. (2007). Ventajas y Desventajas de la WEB 2.0. Disponible en: http://www.elmorrocotudo.cl/admin/render/noticia/9879, [Fecha de acceso: 16 de noviembre del 2009
3. Lizama, U. (2005). Escogiendo un buen CMS. Disponible en: http://perlenespanol.com/articulos/archivo/000170.html, [Fecha de acceso: 3 de marzo del 2010].
4. Pérez L, O. d. J. (2009). Modelo para el diseño del contenido didáctico del software educativo en el primer semestre, segundo año de la carrera de Contabilidad. Tesis de Maestría, Universidad de Granma, Cuba.
5. Román, G. P. (2000). Uso de la world wide web con fines educativos. Disponible en: http://www.sav.us.es/pixelbit/articulos/n15/n15art/art155.htm, [Fecha de acceso: 22 de enero del 2009].
6. Ramos, P. Y. (2010) Sitio Web Educativo “Lógica de Programación” una alternativa para contribuir a la solución de problemas a través de la algoritmización en los estudiantes de 1er año de la especialidad Técnico Medio en Informática del IPI “Rubén Bravo Álvarez”. (Tesis de Maestría). Universidad de Granma. Cuba
7. Rubinstein, S. L. (1979). El desarrollo de la psicología, - Principios y Métodos. Ciudad de la Habana: Editorial Pueblo y educación.
8. Sánchez, J. (2006). ¿Qué es un 'framework'? Disponible en: http://jordisan.net/blog/2006/que-es-un-framework/, [Fecha de acceso: 9 de marzo del 2010]
9. Santamaría, G. F. (2005). Herramientas colaborativas para la enseñanza usando tecnologías Web: weblogs, redes sociales, wikis, Web 2.0. Disponible en: http://eduspaces.net/celesarteta/files/-1/10452/herramientas_colaborativas2.pdf, [Fecha de acceso: 13 de enero del 2010]
10. Tulles, A. (2010). Joomla! en Acción. Disponible en: http://ayuda.joomlaspanish.org/content/view/46/31/, [Fecha de acceso: 19 de septiembre del 2010].

Published

2019-03-05

Issue

Section

Articles

How to Cite

Website: The Apostle, an approach to his life and work (Original). (2019). REDEL. Revista Granmense De Desarrollo Local, 3(1), 164-174. https://revistas.udg.co.cu/index.php/redel/article/view/689