Direction of the teaching learning process of the subject Natural Sciences in Primary Education (Original)

Authors

  • Alberto Luis Torres-Ferrales Centro Universitario Municipal de Niquero
  • Martín Ambrosio Vargas-Pérez Dirección Municipal de Educación Niquero

Keywords:

Direction, learning, methodological strategy, subject

Abstract

The objective of the article is to propose a methodological strategy for the direction of the Teaching - Learning Process of the subject Natural Sciences in primary education. The strategy consists of four stages: Stage of diagnosis, stage of planning or construction of actions, stage of execution of actions and stage of evaluation of the process or of the results. In its elaboration various methods such as: observation and interview were used. The results obtained show the effectiveness of the strategy once applied in the pedagogical practice.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Addine Fernández, F. (2002). Didáctica: teoría y práctica, La Habana: Pueblo y Educación.

Hernández Mújica, J. L. (2003). La enseñanza problémica de las Ciencias Naturales y la creatividad, en Inteligencia, creatividad y talento, La Habana: Pueblo y Educación, 279 -284.

Leontiev, A. N. (1995). El hombre y la cultura. Supuración para profesores de Psicología, Editorial Pueblo y Educación.

Maestría en Ciencias de la Educación. Módulo 3. Primera parte. Mención Educación Primaria, Material de estudio, (2007). La Habana: Pueblo y Educación.

Montero Rico, P. (2002). Algunas Características de la actividad de aprendizaje y del desarrollo intelectual de los alumnos, en Compendio de Pedagogía. La Habana Pueblo y Educación, 61-67.

Montero Rico, P. (2004). Proceso de enseñanza-aprendizaje desarrollador en la escuela primaria. Teoría y práctica. La Habana: Pueblo y Educación.

Petrovsky. A.V. (1978). Psicología general. La Habana: Pueblo y Educación.

Rodríguez del Castillo, M. (2003). Estrategia metodológica para la superación postgraduada de los docentes en la lectura de la obra martiana. 2003. 170 Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Universidad Pedagógica Félix Varela Morales, Villa Clara.

Silvestre Oramas, M. (2000). El proceso de enseñanza-aprendizaje y la formación de valores, en Compendio de Pedagogía. La Habana: Pueblo y Educación, 133-142.

Viaña Cuervo, V. (1990). Libro de texto de Ciencias Naturales. Sexto grado. La Habana: Pueblo y Educación.

Viaña Cuervo, V. (1990). Orientaciones metodológicas de Ciencias Naturales. Sexto Grado. La Habana: Pueblo y Educación.

Viaña Cuervo, V. (1990). Programa de Ciencias Naturales. Sexto grado. La Habana: Pueblo y Educación.

Zilberstein Trunca, J. (2000). Aprendizaje y categorías de la didáctica integradora, en ¿Cómo hacer más eficiente el aprendizaje? ICCP, La Habana.

Published

2018-09-18

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Direction of the teaching learning process of the subject Natural Sciences in Primary Education (Original). (2018). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 14(3), 154-165. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/34