Ludic resources for the learning of Chemistry in the Unified General Bachelor in the Educational Unit Santa Rosa. (Original)
Keywords:
playful; learning; values; performanceAbstract
The use of ludic methodology on the learning of chemistry, arises from a theme of investigation in the Technological University Indoamérica (UTI). The investigation will be carried out on an educational institution with Unified General Bachelor´s (BGU), to demonstrate how games influence positively in the students present in this subject. What is desired is to demonstrate how the grades will increase substantially as well as the retention of knowledge, and at the same time to knowing the well-being that it provides to children working at a recreational environment during the teaching-learning process. There are several studies accomplished, but are focused only on academic performance, discarding since the very beginning the emotional level of the teenagers, and therefore by improving the relationship between games will be strengthened values like confidence, respect, comradeship, there will be an interdisciplinary environment within each of the classrooms in which this methodology is applied.
Downloads
References
Constitución de la Republica del Ecuador. (2010). Constitución de la Republica del Ecuador. Quito: Corporacion de Estudios y Publicaciones.
Contreras, F., & Barbosa, D. (2013). Del liderazg transaccional al liderazgo tranformacional: implicaciones para el cambio organizacional. Revista virual Universidad Catolica del Norte(39), 152-184.
Ganga, F., Villegas, F., Pedraja, L., & Rodriguez, E. (2016). Liderazgo transformacional y su incidencia en la gestión docente: Caso de un Colegio en el Norte de Chile. Interciencia, 41(9), 596-604.
Jinping, S., & Leithwood, K. (2014). Efectos del liderazgo escolar transformacional en el rendimiento de los estudiantes. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 12(4), 41-70.
Lavin, H., & Del Solar, S. (2014). Liderazgo y clima organizacional y sus repercusiones en la gestion educativa. España: Morata.
Loaiza, C. T., & Pirela, L. (Marzo de 2015). Liderazgo en organizaciones venezolanas. Revista Venezolana de Gerencia, 20(69), 155-171.
Lopez, J. (2019). Dirección y Liderazgo. Recuperado el 7 de Octubre de 2019, de http://direccionyliderazgo.com/teorias-del-liderazgo-v-liderazgo-transformacional/
Macías, D., & Ramírez, A. (2015). Liderazgo educativo transformacional como necesidad de las instituciones educativas en la República de Ecuador. Formacion y Calidad educativa, 3(2), 109-120.
Meza, M., & Flores, A. (2014). El liderazgo transformacional en el trabajo docente: Colegio Mier y Pesado, un estudio de caso Educación, vol. 38, núm. 1,. Revista Educación, 38(1), 101-115. Obtenido de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=44030587005
Pasadas, M., Peregrina, A., Prieto, C., & Moreno, V. (2015). Liderazgo, autoconcepto y sexo: analizando en profundidad el liderazgo transformacional. Reidocrea, 4, 112-116.
Pellon, R. (2013). Watson, Skimmer y alguna disputas dentro del conductismo. Revista Colombiana de Psicologia, 22(2), 389-399.
Perilla, L., & Gómez, V. (2017). Relacion del estilo de liderazgo transformacional con la salud y el bienestra del empleado: El rol mediador de la confianza en el lider. Psicologia del trabajo y de las organizaciones, 33(2), 95-108.
UNESCO. (2017). Oficina Regional de Educación para América Latina y el Caribe. Recuperado el 17 de Noviembre de 2019, de www.unesco.org/santiago
Vazquez, S., Bernal, J., & Liesa, O. (2014). la conceptualizacion del liderazgo: una aproximacion desde la practica educativa. REICE, XII(5), 79-97.

































