Virtual teaching of Law in the Cuban university (Review)
Keywords:
Competence; Formation; Abilities; Teaching learning processAbstract
The article shows the theoretical referents of abilities in the teaching learning process, since the formation need of law students with competence. A review of the scientific activity, within the teaching learning process, that allows the development of abilities at the Cuban university is carried out. It is taken into account, the perspective of the CITs in young people's cognitive development, in their moral values, styles of life and educational expectations, in order to provide them with knowledge and competence that qualify them for the exercise of their profession, from the modes of acting as district attorney, judge, lawyer, adviser, consultant, professor. The research methods used were the historical logical, the analysis-synthesis, and the induction- deduction.
Downloads
References
Antúnez Sánchez, A. y Rondón Valdés, J. (2016). La formación de habilidades en los estudiantes de la Carrera de Derecho. Mapas conceptuales. Aprendizaje cooperativo. Un recurso indispensable en la formación universitaria, Universidad de Valencia, España.
Cabero Almenara, J. (2006). Bases pedagógicas del E-learning, Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, número 1, España.
Cabero Almenara, J. (2007). Las necesidades de las TIC en el ámbito educativo: oportunidades, riesgos y necesidades. Revista Tecnología y Comunicación Educativa, número 45, España.
Cabero Almenara, J. (2010). Los retos de la integración de las TICs en los procesos educativos. Límites y posibilidades, Revista Perspectiva Educacional, número 1, Chile.
Cobas Cobiella, M. E. (2014). El aprendizaje cooperativo: una competencia imprescindible para la formación de los juristas, Revista Boliviana de Derecho, Bolivia, pp.604-621.
Duart, J. M. y Sangrà, A. (2000). Aprender en la virtualidad: Barcelona Editorial Gedisa.
Fernández Bulté, J. (1997). Filosofía del Derecho. La Habana: Félix Varela, p.15-21.
Pérez Luño, A. (2004) ¿Ciberciudadaní@ o Ciudadaní@.Com? Barcelona: Gedisa.
Soler, Y.; Antúnez, G.; Ramírez, W.; Flores, A. (2015) La Web 2.0 en la producción de contenidos para la capacitación del profesional veterinario. RedVet, número 11, España.
Talizina, N. (1992). La formación de la actividad cognoscitiva de los escolares. México: Ángeles editores.
Kelsen, H. (2009). Teoría pura del Derecho. México: Porrúa, 16ª edición.
Varela Morales, F. (1996). Cartas a Elpidio. Tomo I. Miami: Editorial cubana, 1996, pp.34-182.