Theoretical Considerations about Teacher Training in the National and International Context (Review).

Authors

Keywords:

training; teacher training; theoretical considerations; trends

Abstract

Teacher training constitutes, today, an educational process that must be extended throughout the life of an individual. In this sense, training must constitute a form of permanent education that allows, to be part of the dynamics of change both in orientation and in the educational process, making it easier for the teacher to face the problems posed by: scientific and technological advance; the imperatives of economic, social and political development; the accelerated pace of environmental development; the influence of the mass media and the demands for international harmony and relations between communities. Current demands require teacher training a permanent, systematic and planned activity that will be projected on the basis of the real needs and perspectives of an entity, and is aimed at favoring a change in terms of knowledge, skills and capacities developed by the subject, which enables a comprehensive development and better effectiveness in the performance of their work. The research aims at carrying out a theoretical systematization on teacher training in the international and national context.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Declaración de Incheon. (2016). Declaración de Incheon y Marco de Acción para la realización del Objetivo de Desarrollo Sostenible 4-Educación 2030. Incheon, Corea: UNESCO, UNICEF, Banco Mundial, UNFPA, PNUD, ONU Mujeres y ACNUR.

Díaz, Y. (2011). Sistema de talleres de capacitación a las educadoras para desarrollar la expresión oral en los niños del quinto año de vida . Disertación de maestría no publicada. Universidad de Ciencias Pedagógicas Rubén Martínez Villena.

Ehlers, U. D. (2020). Future Skills. Future Learning, Future Higher Education. Karlsruhe: eBook. https://doi.org/ 10.1007/978-3-658-29297-3

Infante, V., & Breijo, T. (2017). Mirada histórica al proceso de capacitación en el mundo. Revista Mendive, 54-61. http://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/972

Kochen, G. (2013). Aportes conceptuales y experiencias relevantes sobre educación en la primera infancia (1ra ed.). Ciudad Autónoma de Buenos Aires: Instituto de Planeamiento de la Educación IIPE-Unesco, E-Book.

Lorié, L. E. (2017). Estrategia de capacitación al especialista en medicina general integral para el diagnóstico precoz de lesiones premalignas de cáncer cervicouterino. Disertación doctoral no publicada. Instituto Central de Ciencias Pedagógica.

Naciones Unidas. (2016). Objetivos de Desarrollo Sosteible. Una oportunidad para América Latina y el Caribe. Naciones Unidas - CEPAL.

Salgado, M. (2016). Modelo de gestión de la capacitación para una entidad en aprendizaje permanente. Disertación doctoral no publicada. Universidad de Matanzas.

Serna, E. (2018). Revolución en la Formación y la capacitación para el Siglo XXI (1ra ed.). Medellín: Instituto Antioqueño de Investigación. http://fundacioniai.org

State of Victoria. (2021). Department of Education and Training. Strategic Plan 2021-25. Victoria: The Education State, Victoria State Goverment, Education and Training.

Vallejo, L. M. (2016). Gestión del talento humano. Riobamba: Escuela Superior Politécnica de Chimborazo y ESPOCH.

Valverde, O., García, M. O., & Ochoa, D. A. (2019). Programa de estudios para la capacitación de profesores en la plataforma Moodle. Revista Cubana de Informática Médica, 11(2), 130-139. http://scielo.sld.cu

Vega, R. A. (2012). Propuesta de programa de capacitación interna para los Trabajadores de la actividad financiera de FINTUR S.A. Casa matriz. Disertación de maestría no publicada. Universidad de Ciencias Pedagógicas Enrique José Varona. Facultad en Ciencias de la Educación.

Published

2022-02-12

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Theoretical Considerations about Teacher Training in the National and International Context (Review). (2022). Roca. Scientific-Educational Publication of Granma Province., 18(2), 147-162. https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/3008